Meny
RINGNES-Fetsund-200.jpg

Vi har konkrete og ambisiøse bærekraftmål

Ja, vi er store. Men akkurat det kan vi bruke aktivt til å gjøre en positiv forskjell. Og vi er ikke redde for å sette oss ambisiøse mål.

Ringnes har en størrelse og posisjon som medfører både ansvar og muligheter. Vi har et ansvar for at virksomheten vår skal gi så få negative ringvirkninger som mulig. Men samtidig har vi muligheten til å være både en foregangsbedrift og en pådriver for positive endringer – og størrelsen gir oss en betydelig gjennomslagskraft.

 

MINDRE PLAST

MINDRE PLAST

Vi skal kutte ut unødvendig plast. Det vil blant annet si at vi skal redusere bruken av engangsplast med 1000 tonn og at 50 prosent av plasten vår skal være resirkulert plast innen 2025.

LES MER: Slik skal Ringnes fjerne den unødvendige plasten

BRUS UTEN SUKKER

BRUS UTEN SUKKER

Vi jobber for å gjøre Brus-Norge tilnærmet sukkerfritt. Det vil blant annet si at 90 prosent av brusen vi selger skal være sukkerfri innen 2022.

LES MER: Brus-Norge kan bli sukkerfritt

ØL UTEN ALKOHOL

ØL UTEN ALKOHOL

Vi tilbyr fullverdige, smaksrike øl uten alkohol som alternativ til øl med alkohol. Det skal blant annet føre til at innen 2025 skal 10 prosent av ølet vi selger være enten lettøl eller øl uten alkohol.

LES MER: Derfor tror Ringnes på alkoholfri vekst

GLOBAL INNVIRKNING

GLOBAL INNVIRKNING

Våre ambisjoner på dette området er nært knyttet til vårt morselskap Carlsbergs omfattende bærekraftstrategi «Together Towards Zero», som forplikter oss til å levere konkrete resultater knyttet til et knippe overordnede mål med hensyn til karbonreduksjon, begrenset vannforbruk, ansvarlig forbruk og en aktiv tilnærming til HMS.

LES MER: Carlsbergs bærekraftstrategi Together Towards Zero